De vakantie zit er weer op. De scholen gaan weer bijna van start. We kunnen weer aan de slag. Maar: word jij eigenlijk nog wel blij van de klanten waar jij mee werkt? Een blog over het waarom van marketing, juist als je een overvolle agenda hebt. 

De vakantie zit er weer op voor mij. En na het weekend gaan ook de kinderen weer naar school. Dus ik kan me weer concentreren op mijn werk. Heerlijk vind ik dat. Want hoezeer ik geniet van de vakantie en het samenzijn met manlief en de kids, zo fijn vind ik het ook om mijn eigen dingen weer op te pakken.

Helemaal zen? Of toch niet?

Normaal gesproken bruis ik na de vakantie altijd van de ideeën.
En wil ik dingen anders gaan doen of nieuwe dingen opstarten. Maar voor het eerst sinds jaren voel ik me helemaal zen en geaard. Alles klopt. De puzzelstukjes zijn (eindelijk 😊) op zijn plek gevallen. En dat geeft rust, focus en duidelijkheid. Waardoor ik precies weet wat ik nog wil doen om mijn doelen voor dit jaar te gaan halen.

Aantrekkingskracht

Die rust komt grotendeels doordat ik tegenwoordig alleen nog werk met de klanten waar ik heel blij van wordt. En als vanzelf krijg ik hierdoor de laatste tijd zoveel leuke klanten op mijn pad. Het zijn kindercoaches of gezinscoaches (maar ook grotere bedrijven) die de grote vraag om hulp niet aankunnen. Die te maken hebben met een overvolle agenda. Die hun eigen tijd aan het opsnoepen zijn om iedereen te kunnen helpen. Die een heel breed aanbod hebben. En geen tijd hebben om stil te staan of wat zij doen nog wel is waar zij blij van worden.

Groot hart

Hun hart is groot, maar hun organiserend vermogen minder.
Ze vinden het lastig om keuzes te maken en willen niemand teleurstellen.
Maar diep in hun hart snakken ze wel naar een betere balans tussen werk en privé. En snappen ze maar al te goed dat er ‘iets’ moet veranderen om dit vol te houden. Of te kunnen groeien met hun praktijk.

Geen marketing? Of toch wel?

Nu zou je kunnen denken dat zij niets aan hun marketing hoeven te doen.
De klanten stromen namelijk binnen. Niets is minder waar.

Marketing is meer dan posten op Social Media

Marketing is namelijk veel meer dan posten op Instagram of Facebook.
Het gaat niet alleen om een website, flyers, posters en aandacht in de media.

Marketing is een kwestie van keuzes maken.
Doelgericht jouw stip op de horizon najagen.
En duidelijk over het voetlicht brengen waar jij voor staat.

Gebrek aan eigenwaarde?

En daar gaat het ‘mis’ bij deze coaches.
Door het enorme succes en hun drive:
– Zijn ze er voor alles en iedereen
– Hebben ze voor alles en iedereen een aanbod
– Verliezen ze hun eigen doelen uit het oog
– Vinden ze het lastig om keuzes te maken
– Durven ze geen nee te zeggen
– En blijven ze schuiven met hun eigen agenda om iedereen ingepland te krijgen.

Waar ben jij dan?

Herken je hier iets van?
Dan vertel ik je dit: Je mag veel meer voor jezelf gaan staan.

  • Kiezen met wie jij WEL wilt samenwerken en met wie niet.
  • Kiezen wat jij nog WEL wilt doen en wat niet.
  • Kiezen wanneer je iets WEL wilt doen en wanneer niet.
  • Kiezen hoe jij jouw processen inregelt en hoe niet.
  • Je mag jouw eigen pad uitstippelen om jouw droom te realiseren.
  • En al die stemmetjes die op ploppen mag je buiten de deur parkeren.

Krijg Focus – Ervaar Rust

Dan krijg je weer die FOCUS waar je zo naar op zoek bent. Dan krijg je RUST.
En hoef je niet zo nodig weer allemaal nieuwe workshops, trainingen en opendagen te gaan organiseren voor Jan en Alleman. Je haalt je hiermee niet alleen nog meer werk op je hals. Je blijft iedereen aantrekken. Ook de mensen waar jij niet blij van wordt.

Jij blij – klant blij

Dus bepaal zelf:
– Wie jij wilt helpen
– Hoe je dat wilt doen
– Wanneer je dat doet
– En waarvoor je het doet.
Dan wordt je vanzelf weer blij :-).

Vind je het fijn als ik een keertje met je meekijk hoe je meer rust en focus kunt krijgen en weer blij kunt worden van jouw klanten?

Je weet me te vinden voor een Focusgesprek.

Lieve groet,
Linda van Zwieten

In 5 stappen meer klanten

Meld je aan voor de gratis Mini-training en leer in 5 stappen hoe jij meer klanten krijgt.

Je bent succesvol aangemeld.