Van de week kwam ik deze quote tegen: “Als je alles wilt zijn voor iedereen, ben je niets voor niemand.” Ik herhaal hem nog maar even: Als je alles wilt zijn voor iedereen, ben je niets voor niemand.” Laat dat maar even op je inwerken.

Doe je ogen eens dicht. Leg je handen op je buik. En voel eens goed bij jezelf wat deze uitspraak met jou doet.

  • Ben jij alles?
  • Ben jij er voor iedereen?
  • Of durf je keuzes te maken?
  • En er te zijn voor een specifieke groep mensen?

Keuzes maken. Daar draait het om in de promotie van jouw praktijk.

Als jij simpel en succesvol nieuwe klanten aan wilt trekken, dan heb je altijd keuzes te maken. Ik noem een paar voorbeelden:

  • voor wie ben jij er? En vooral: voor wie ben jij er niet?
  • wat doe je wel? En vooral: wat doe je niet (meer)?
  • welke acties zet je uit? En vooral: welke acties zet je nog meer uit?
    (ja, je leest het goed 😉, het gaat niet om minder, maar om meer acties)
  • welke boodschap zend je uit? En vooral: welke niet meer?
  • welke (social media) kanalen zet je in? En vooral: welke kanalen niet meer?
  • etc.

Door keuzes te maken, krijg je focus.

En door die focus:

  • neem je makkelijker beslissingen
  • kun je beter plannen
  • hou je tijd over
  • wordt het runnen van jouw praktijk een stuk overzichtelijker
  • is jouw boodschap veel krachtiger
  • voelt jouw droomklant zich wél aangesproken
  • snapt jouw klant veel beter wat je doet
  • en zal hij eerder ‘ja’ zeggen tegen jouw diensten

Weet jij welke keuzes jij te maken hebt zodat je meer focus krijgt?

Of kan ik jou daar misschien bij helpen?
Ik hoop dat je ik je mt deze quote weer aan het denken heb gezet. Wil je me hieronder laten weten welke keuze jij hebt gemaakt na het lezen van dit blog?

Lieve groet,
Linda

P.S.: Wist je dat ik elke vrijdag om 9 uur tijdens mijn online inloopspreekuur op Instagram Live een Free Friday Tip geef hoe jij slim en succesvol klanten aan kunt trekken? Ook komende vrijdag ben ik weer live. Kijk je mee?

In 5 stappen meer klanten

Meld je aan voor de gratis Mini-training en leer in 5 stappen hoe jij meer klanten krijgt.

Je bent succesvol aangemeld.