Net zoals jij (vermoed ik 😊), download ik nog steeds regelmatig e-books van anderen en volg ik ook nog steeds Webinars van andere coaches om mezelf te blijven ontwikkelen. Over het algemeen schrijf ik mezelf na 2-3 e-mails ook weer uit van de mailinglijst, omdat wat ze te melden hebben, toch niet aansluit bij dat wat ik zoek. Maar soms zijn er coaches/ondernemers waar ik wel blijf hangen. Zo ook bij Peter Post.

Teksten die raken

Peter is een tekstschrijver die, net als ik, meer dan 25 jaar ervaring heeft en voor veel grote accounts heeft gewerkt bij een toonaangevend reclamebureau. Maar door een persoonlijke gebeurtenis (zijn verhaal!) heeft hij besloten het harde reclamewereldje gedag te zeggen om andere ondernemers te helpen met het schrijven van teksten waarmee je klanten aantrekt.

Klanten aantrekken

Ik hou daarvan. Mensen die de commerciële wereld gedag zeggen en gaan doen waar hun hart ligt. Zelf heb ik dat eigenlijk ook gedaan toen ik 5 jaar geleden mijn coachdiploma haalde. Het bijzondere is alleen, dat als je eenmaal bij een commerciële organisatie hebt gewerkt, dat je die commerciële inslag nooit kwijt raakt. Het wordt alleen gemengd met de zoete inslag van het coachen. En dat werkt in je voordeel. Want je kunt én meetrillen met je cliënt én je weet wat er nodig is om nieuwe klanten aan te trekken. 

Waardevolle tips

Zo ook bij Peter Post. (Geweldige naam overigens 😊. Voor degene die van mijn leeftijd zijn weten wie Peter Post is en hoe hij samen met zijn kat in zijn rode autootje de post rondbracht). Hij geeft zoveel waardevolle tips in zijn nieuwsbrieven dat ik gewoonweg niet op de knop ‘afmelden’ kan drukken. En omdat ik ook graag waardevolle tips weggeef, deel ik één van zijn tips deze week met jou …

Snoepjes om te verleiden

Zo heeft hij het regelmatig over het weggeven van snoepjes in je e-mails. Een snoepje is dus zo’n waardevolle tip waarmee je jouw volgers aangehaakt houdt. En laat dat nu net weer mijn business raken. Want ik geloof erin dat je jouw klanten langzaam klaar moet ‘stomen’ voor jouw aanbod. Niemand gaat zomaar met een wildvreemde in zee. Je wilt iemand eerst leren kennen en aftasten of diegene echt het antwoord heeft op jouw vraag en of er een klik is.

Neem je klant mee op reis

Zie het als een treinreis. Je stapt samen op dezelfde trein en komt steeds een beetje dichter naar elkaar toe. Eerst zit je in dezelfde trein, vervolgens zit je samen in het voorste of achterste gedeelte. Dan kom je bij elkaar in de coupé te zitten en uiteindelijk zit je tegenover elkaar en raak je met elkaar in gesprek en besluit je om wel of niet samen verder te reizen.

Welke reis maakt jouw klant?

Deze klantreis kun jij zelf maken. Want jij weet als geen ander welke reis jij zelf hebt afgelegd. En vaak is de reis die jij hebt afgelegd, ook de reis die jouw klanten maken. Dus als jij jouw reis nu eens op papier zet en kijkt welke stappen jij gemaakt hebt, dan weet je direct welke stappen jouw klant te maken heeft. Et Voilà, zie hier jouw aanbod ontstaan 😊.

Hoe hou je je klant aangehaakt?

En als je dan weet welke reis jouw klant heeft af te leggen en welke stappen hij of zij te nemen heeft, weet je dus ook welke snoepjes je gedurende die reis kunt weggeven. Snoepjes om jouw klant aangehaakt te houden. Snoepjes waarmee jouw klant jou langzaam beter leert kennen. Snoepjes waarmee je uiteindelijk tegenover elkaar komt te zitten en live met elkaar in gesprek kunt gaan. Zodat jullie alle twee kunnen besluiten: Ja, we gaan met elkaar in zee.

En zo krijg je elke keer weer opnieuw nieuwe klanten.

Ik snap dat dit wat ingewikkeld klinkt. Zeker als je hier niet dagelijks mee te maken hebt. Daarom heb ik iets leuks voor je! Ik heb besloten op woensdag 30 juni om 20.00 uur een gratis mini training te geven. Een training waarin ik je de 5 stappen uitleg om aan nieuwe klanten te komen. Je bent van harte welkom om deel te nemen. Aanmelden kan hier 😊.

Zie ik je 30 juni om 20.00 uur bij de training?
Lieve groet, Linda

In 5 stappen meer klanten

Meld je aan voor de gratis Mini-training en leer in 5 stappen hoe jij meer klanten krijgt.

Je bent succesvol aangemeld.