Ik heb echt geen idee waar ik moet beginnen om meer klanten te krijgen. Ik doe eigenlijk maar wat. Ik organiseer door het jaar heen heel veel verschillende workshops en trainingen, soms vraag ik of ik op school een presentatie mag geven. En soms post ik gewoon wat vaker iets op Facebook op Instagram. Ik doe eigenlijk dat waar ik zin in heb en wat op dat moment in mij opkomt ….

Herken je hier iets van?

En jij vraagt je af waarom je nog niet structureel meer klanten hebt? Hmmm, ik denk dat ik het wel weet 😉. Waarom kies je niet voor een vast ‘pakket’ aan middelen om jouw aanbod te promoten? Dat levert je veel meer op:

  • Je hoeft niet elke keer opnieuw het wiel uit te vinden.
  • Je kunt jezelf elke keer verbeteren en je verhaal verfijnen en er zo steeds meer klanten uithalen.
  • Oud-deelnemers/lezers/kijkers kunnen exact vertellen wat het hen heeft gebracht. Een betere promotie kun je je niet wensen.
  • Je hoeft niet elke keer je website en je e-mails aan te passen.
  • Je wint tijd doordat je precies weet wat je wanneer moet doen om voldoende deelnemers te krijgen.

Heb je nog meer redenen nodig om bij 1 plan te blijven?

Ik weet dat er heel veel keuze is. En dat het leuk is om elke keer weer wat nieuws te proberen om toch nieuwe klanten binnen te halen. Maar echt, jouw toekomstige klant zit daar niet op te wachten. Het is net als bij kinderen: jouw toekomstige klanten willen weten waar ze aan toe zijn. Ze groeien het beste bij rust, reinheid en regelmaat. Als je die drie pijlers nu eens zou toe gaan passen op de promotie van jouw praktijk? Wedden dat je groeit?

Hoe stabieler jij bent in jouw aanbod, hoe beter het vóór je gaat werken.

Het vraagt van jou alleen geduld, vertrouwen en kennis van zaken. Want het is wel van belang dat je een mix van middelen kiest waarmee je elke fase in het beslissingsproces van jouw klant weet te raken. Wil je de aandacht trekken van nieuwe klanten? Dan heb je een ander middel en een andere boodschap nodig dan wanneer je jouw klant al iets wilt ‘verkopen’. (En ja, ik weet dat het woord ‘verkopen’ vies is en dat je dat liever vermijdt. Maar helaas is dat toch echt wat je moet doen om mensen in jouw traject te krijgen.)

Weet jij welk middel en welke boodschap je in welke fase van het beslissingsproces kunt gebruiken?

Nee natuurlijk niet! Want daar heb jij niet voor gestudeerd 😊. Dus doe je maar wat. En hoop je elke keer weer dat het iets oplevert. Want je weet dat je in beweging moet blijven. Want je hebt tenslotte toch iedere keer weer nieuwe klanten nodig. Toch? Gelukkig ben ik er om jou hiermee te helpen. Ik heb een prachtig overzicht gemaakt van welke middelen je in welke fase het beste in kunt zetten. Dit overzicht deel ik na afloop van mijn Masterclass ‘Meer klanten met een strategisch promotieplan’ met je.

Over welke fases hebben we het dan?

Over de Reach, de Engage, de Activate en de Nurture fase. Bekijk de afbeelding hieronder maar eens. Zoals je ziet, zit er een logica in 😊.

Je probeert zoveel mogelijk mensen te bereiken. Vervolgens zijn er een aantal mensen met wie er interactie plaats gaat vinden. Zij willen jou beter leren kennen en jij biedt hen van alles aan om kennis met jou te maken en vertrouwen in jou te krijgen. Van die groep weet jij er vervolgens weer een aantal te activeren om over te gaan tot actie. Wellicht eerst door een klein product van jou af te nemen. En dan is het jou taak om mensen vast te houden en een band met mensen op te bouwen. Zodat ze uiteindelijk echt voor het grote werk gaan en instappen in jouw traject.

Ja, ik weet het. Dit klinkt misschien als hogere wiskunde.

Maar het hoeft echt niet zo moeilijk te zijn. Zeker niet als je mee doet aan de Masterclass ‘Meer klanten met een strategisch promotieplan . Je kunt er natuurlijk zelf mee gaan stoeien, maar als je meedoet aan de Masterclass, weet je zeker dat je niet weer zomaar wat aan het doen bent 😊.

In slechts twee uur heb jij een plan dat staat als een huis.

Een plan waarmee je wél nieuwe klanten aan gaat trekken omdat je een middelenmix gaat kiezen waarmee jij structureel de promotie van jouw aanbod gaat doen. Een plan waarmee je eindelijk weet waarvoor je het doet en welke resultaten je kunt behalen. Als je tenminste alle stappen van het plan goed op orde hebt 😉. Hoe dat allemaal werkt en welke middelen jij in kunt zetten in welke fase, vertel ik je tijdens de Masterclass 😊. Super leuk als je erbij kunt zijn.

Verjaardagsactie: win 2 gratis kaarten voor jou en een collega

Misschien heb je het al gezien op mijn Facebook of Instagram account: Aankomende zondag mag ik 45 jaar worden. Dat moet natuurlijk gevierd worden. Daarom geef ik 2 kaarten weg voor de Masterclass ‘Meer klanten met een strategisch promotieplan’ van woensdag 27 oktober. Zet in deze post onder de comments het woord ‘Masterclass’ en tag minimaal 1 collega waarvoor de Masterclass ook interessant kan zijn. Maandag 25 oktober maak ik de winnaars bekend.

By the way….

Wist je dat ik heel veel Social posts heb geschreven over het belang van een plan? Als je me nog niet volgt op Instagram of Facebook, doe dat dan alsnog. Soms deel ik daar weer informatie die ik hier niet met jou deel 😊. Zo probeer ik ook al mijn toekomstige klanten in al hun verschillende fases optimaal te bereiken.

Heb een mooi weekend!
Lieve groet, Linda

In 5 stappen meer klanten

Meld je aan voor de gratis Mini-training en leer in 5 stappen hoe jij meer klanten krijgt.

Je bent succesvol aangemeld.