Als jij waarde toevoegt aan het leven van een ander, krijg je er vanzelf waarde voor terug. Daar geloof ik heilig in. En om waarde toe te voegen aan het leven van een ander, moet je weten waar die ander behoefte aan heeft. Hoe kom je daar achter? Door het te vragen!

Daarom heb ik deze week een vraag aan jou:

Waarmee kan ik jou helpen? Wat is nu die ene vraag waar je al lange tijd antwoord op wilt hebben? Welke waarde kan ik toevoegen aan jouw leven? Wat kan ik doen om jou te helpen jouw praktijk te alten groeien of om goed van start te gaan met jouw praktijk? Zou je dat met mij willen delen?

Stel jij je volgers of je klanten wel eens deze vraag?

Wist je dat je daarmee heel veel waardevolle informatie terug krijgt? Informatie waar jij vervolgens weer jouw sessies mee kunt verrijken. Of waarmee je direct input hebt voor een post op Social Media of een onderwerp voor een nieuw blog.

Er is nog een reden om vragen te stellen aan jouw volgers en klanten:

Door een vraag te stellen kom je namelijk in contact met jouw volgers en je potentiële klanten. Er vindt interactie plaats. Je raakt in gesprek. En zo kun je elkaar beter leren kennen. En als jij, net als ik, het belangrijk vindt om van waarde te zijn, kun je in dit gesprek waarde gaan delen. En als jij waarde deelt, dan komt er vanzelf een keer waarde voor terug. Bijvoorbeeld doordat die ene volger jouw klant wordt.

En als we het dan toch over klanten hebben: Verstuur jij aan het einde van een traject een evaluatieformulier? Durf jij te vragen wat iemand van de sessies met jou vond? Nee? Zonde! Want ook een evaluatieformulier geeft jou waardevolle informatie.

Dit haal je uit een evaluatieformulier:

  • Wat het ‘probleem’ was waarmee jouw klant bij je kwam en welk resultaat ze hebben behaald. Deze ‘pijnen’ en ‘verlangens’ gebruik je om je salespagina te maken op je website.
  • Je krijgt inzicht in de woorden die jouw klant gebruikt. Woorden die jij kunt gebruiken in jouw teksten, zodat je goed aansluit bij de belevingswereld van jouw ideale klant.
  • Je kunt vragen of ze een recensie voor jou willen schrijven. Die je vervolgens weer kunt delen op je website en op je Social Media.
  • Je kunt vragen of ze jou willen aanbevelen bij andere mensen. Laat jouw klanten bijvoorbeeld eens in drie zinnen omschrijven wat ze aan het traject met jou hebben gehad. Et Voilá, je hebt een prachtige tekst waarmee jij weer nieuwe klanten kunt gaan werven.

Waarom is dit nu waardevolle informatie?

Omdat jouw toekomstige klant eerst kennis met jou wil maken. Ze willen weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en wat anderen van jou vinden. Ze willen voelen dat jij ze begrijpt. Dat je hun taal spreekt en dat je weet waar ze tegenaan lopen en hoe jij dat gaat oplossen. Hoe meer ze jou gaan vertrouwen, hoe groter de bereidheid wordt om ook echt klant bij jou te worden. En zo geef ik jou ondanks dat ik alleen een vraag wilde stellen, toch nog 2 waardevolle tips waarmee jij weer aan de slag te kunt😊. 

Ken je nog iemand die ook elke week inspiratie en tips kan gebruiken om makkelijker nieuwe klanten te krijgen?

Wil je dan mijn inspiratiemail eens onder de aandacht brengen? Dat zou ik super vinden! Want zo help jij mij om nog meer van waarde te zijn. 

Een mooi weekend gewenst!
Lieve groet, Linda

P.S. Ik geef elke maand een waardevolle training over hoe je in 5 stappen meer klanten krijgt. Kijk hier voor de eerstvoglende datum. 

In 5 stappen meer klanten

Meld je aan voor de gratis Mini-training en leer in 5 stappen hoe jij meer klanten krijgt.

Je bent succesvol aangemeld.